strona główna
  Archiwum Nr 14  

V12

Kilka słów od Wydawcy.

Listy

Odpowiadamy na listy do redakcji.

Z Goodwood do Maranello

Prowadzić Ferrari to przeżywać emocje nieporównywalne z czymkolwiek innym. 1500 km w ciągu dwóch dni za kierownicą najpiękniejszego samochodu z Cavallino Rampante na masce, przenosi wprost do raju. My doświadczyliśmy tego w połowie lipca, wracając z Goodwood Festival of Speed.

 

Nowe muzeum Porsche

W ostatnich numerach „V12 mogliście poznać muzea, stworzone przez producentów samochodowych dla upamiętnienia historii i rozwoju ich zakładów. Także Porsche, choć jest obecnie jedną z najbardziej innowacyjnych i zyskownych firm motoryzacyjnych, dba o swoje dziedzictwo. Tradycja zobowiązuje. Obecnie, na Porscheplatz w Zuffenhausen, realizowany jest jeden z najbardziej ekstrawaganckich projektów architektonicznych, w którym będzie mieściło się właśnie nowe Muzeum Porsche.

Salon samochodowy w Paryżu

Od czasu kryzysu paliwowego w latach 70. na świecie nie było do tej pory tak ciężkiej atmosfery. System bankowy pada. Giełdy notują gwałtowne spadki. Cena ropy, choć nieco spadła, nadal sięga gwiazd. Zaufanie konsumentów jest bliskie zeru. Ale samochód najwyższy symbol wolności, choć z pewną zadyszką, stawia opór tej nawałnicy i przygotowuje się w najbliższych latach do wyzwań. Salon w Paryżu wskazał drogę na przyszłość, ale także modele, które powinny przywróić poziom sprzedaży już od listopada.

 

Corvette ZR 1

Skrót ZR1 czytaj: „najszybsza dotąd Corvette”. Dzięki sprężarce wyporowej silnik V8 wyciąga 647 KM, a przy masie jedynie 1.518 kg osiąga 100 km/h ze startu w 3,5 s oraz maksymalną prędkość 330 km/h. Zawieszenie, nadwozie i cena są godne najwyższej klasy, ale rywale GT mogą spać spokojnie: liczba egzemplarzy, które będą dostępne w Europie w 2008 roku, jest wręcz śladowa.

Subaru Forester Boxer Diesel 2.0D XS

Przetestowaliśmy Forestera, doceniliśmy fantastycznego boxera diesel Subaru. W końcu nadszedł moment, żeby sprawdzić, jak pracuje ten duet: najlepiej sprzedawany japoński model i jedyny silnik przeciwsobny diesla na świecie.

Mini John Cooper Works Chili

Bardzo zwrotny przy wejściach w zakręty, niezwykle szybko i sprawnie zmienia kierunek jazdy: oto najbardziej niegrzeczne Mini z gamy, zwierzę torowe napędzane silnikiem S, wzmocnionym do 211 KM. Sztywne zawieszenie, kołysanie boczne naprawdę minimalne, nawet na bardzo szybkich odcinkach.

Audi Q7 6.0 V12 TDI quattro

W Ingolstadt lubią przesadzać. Najpierw turbodoładowali v10 Lamborghini. Teraz pierwsi w świecie montują w samochodzie seryjnym jednostkę wysokoprężną w układzie v12. 500 km i 1000 nm. Nawet Cayenne Turbo ma zostawić wolny lewy pas. Zaskakująco niskie zużycie paliwa, ale cena oszałamiająca.

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid

Pierwszy produkowany seryjnie hybrydowy Mercedes wejdzie do sprzedaży latem 2009 roku, ale końcowe testy drogowe odbywają się już dzisiaj. Dzięki zastosowaniu dodatkowego silnika elektrycznego zachowuje swoje osiągi na wysokim poziomie, a do tego może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie 8 l/100 km. Będzie to pierwszy z serii pojazdów tej marki o niskim szkodliwym wpływie na środowisko. Luksusowa ikona ekologicznej przyszłości.

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY

W połowie października, w Stuttgarcie pokazano Mercedesa Klasy C z silnikiem diesla nowej generacji. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,2 l osiąga moc 204 KM, moment obrotowy 500 Nm i zapewnia prędkość 250 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 7 s.

Golf VI 2.0 TDI DSG

Kierowcy w całej Europie z niecierpliwością oczekują każdej prezentacji nowego modelu Golfa. Zawsze powoduje też wybuch wielkich dyskusji: jedni są zadowoleni, a inni wręcz przeciwnie. Wyniki sprzedaży od ponad 30 lat mówią jednak jasno: to Golf jest królem Starego Kontynentu.

BMW 750i

Od kiedy dwa miesiące temu byliśmy w Monachium na światowej, „statycznej” prezentacji nowej Serii 7, nie mogliśmy się doczekać momentu, w którym będzie nam dane przetestować nową niemiecką limuzynę na drodze. Dziś możemy stwierdzić, że warto było czekać.

Porsche 911 Targa 4S

911 to od zawsze najlepszy przykład połączenia sportowego zacięcia i elegancji. A wersja Targa czyni to jeszcze lepiej. Oto moje wrażenia z niesamowitej dwudniówki nad jeziorem Garda za kierownicą najpiękniejszej 911.

EVO & STi

Nie dość, że nie porzuciły osiągów, dzięki którym stały się sławne w świecie rajdów, to dodatkowo prezentują się w nowej odsłonie, która sprawia, że są jeszcze bardziej funkcjonalne w normalnej, codziennej jeździe. Bardziej miękkie zawieszenia, mniej brutalny silnik, a w przypadku imprezy dyferencjał centralny regulowany elektronicznie, przez co są odpowiednie również dla mniej zaawansowanych kierowców.

Mercedes-Benz GLK 320 CDI Edition 1

Jeśli estetyka nowego SUV-a Mercedesa o średnich wymiarach może budzić pewne zmieszanie, technologia, osiągi oraz przede wszystkim przyjemność jazdy są na najwyższym poziomie. Do tego stopnia, że znacznie zmniejszył się dystans do jednego z konkurentów: BMW X3.

Audi RS6 Avant

Najmocniejsze na świecie seryjne kombi zaparło nam dech w piersiach. Rozpędza się od 0-100 km/h w 4,37 s, a 1.000 m pokonuje po zaledwie 22,47 s z zawrotną prędkością 241 km/h, zostawiając w pokonanym polu nawet najnowszą 997. A gdyby nie było ogranicznika prędkości...

Hamann Lamborghini Gallardo Victory

Dzięki nowej kalibracji centralki, ręcznie wykonanemu wydechowi oraz obróbce głowicy, V10 5.0 sportowego bolończyka zyskał 30 KM i 50 Nm momentu obrotowego. Wzrosła stabilność, dzięki znacznemu rozszerzeniu rozstawu kół oraz skontrolowaniu zawieszenia. Gwarantowane brutalne hamowanie. Trudno go nie zauważyć, również dzięki pionowo otwieranym rzwiom.

Porsche 997 GT2 i 997 GT3 RS

Męskie Sprawy

Harley-Davidson XR 1200

Stylistycznie nawiązuje do kanonu „dirt-track”, lecz duszę ma stworzoną do asfaltu. Harley-Davidson XR 1200 to najbardziej sportowy model, jaki kiedykolwiek testowaliśmy; ma doskonałe hamulce, jest stabilny i naprawdę potrafi się składać. Wady? Spora masa oraz niedomagania w wykończeniu niektórych detali.

Ferretti Altura 840

Ferretti, świętując 40. rocznicę powstania stoczni, zaprezentowało światową premierę projektu altura 840. jest to kontynuacja legendarnej linii altura, będącej kwintesencją nowego sposobu obcowania z morzem przez jego miłośników, którzy nie chcą jednak rezygnować z komfortu i wygód, jakie daje mieszkanie w pięknej i przestronnej willi.

Lizbona

Są na świecie miasta magiczne. Nie chodzi o to, że mają wiele zabytków, piękne parki, ultranowoczesne dzielnice finansowe czy też urokliwe dzielnice portowe. Miasta magiczne mają wyjątkowy klimat. Jednym z nim jest, bez najmniejszych wątpliwości, Lizbona.

Formuła 1

Dej  vu (fr. już widziane) – odczucie, że przeżywana obecnie sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w jakiejś nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnością, że to niemożliwe. Tak definiuje dej  vu Wikipedia. Kiedy myślę o obecnej sytuacji w stawce Formuły 1, mam właśnie takie uczucie. Tylko nie jestem pewien, czy to

rzeczywiście jest niemożliwe.

Alfa Romeo 1900C Sprint Pinin Farina

Jest rok 1951. Brakuje miejsca na konstruowanie wersji pobocznych Alfy 1900 Sprint. Alfa Romeo urządza konkurs dla producentów karoserii, udzielając precyzyjnych wskazówek co do oczekiwanego stylu. Pinin Farina opracowuje bardzo nowoczesny projekt oparty na płaskich powierzchniach. Zwycięża Touring, ale wersja turyńskiego specjalisty od karoserii zyska przychylność takich kierowców jak Fangio czy Farina.

Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt