strona główna
  Archiwum Nr 17  

V12

Kilka słów od Wydawcy.

Porsche 911 GT3

911 oznaczone symbolem GT to samochody dla ludzi, którzy nawet codzienną jazdę do pracy traktują nie jak obowiązek, a hobby. Czynność, która może być doskonalona i finezyjnie szlifowana poprzez praktykę. Na pewno często zdarza się, że zajeżdżając pod biuro zawracają, by przyjechać jeszcze raz.

Audi R8 v10

Jeśli R8 z silnikiem V8 wprowadził zamieszanie do świata sportowych samochodów, nowa wersja, napędzana przez V10 Lamborghini, może naprawdę wstrząsnąć elitą motoryzacyjnego świata. Z wyjątkiem Ferrari wszystkie konkurencyjne marki mają teraz o czym myśleć.

Porsche Boxster S

Miękki dach z materiału i dawka przyjemności, która nigdy się nie kończy. To wszystko od zawsze mogliśmy odnaleźć w Porsche Boxster. Dzisiaj, dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i skrzynią PDK, ten mały roadster z Zuffenhausen jest prawie doskonały.

Porsche Cayenne diesel

Zamontowanie jednostki wysokoprężnej V6 Audi pod maskę SUV-a z Zuffenhausen wzbudziło duże kontrowersje. Ale nie panikujmy. po pierwszych jazdach możemy stwierdzić: Cayenne diesel to prawdziwe Porsche.

Mini Cooper S Cabrio

Prezentacja nowego Mini Coopera S Cabrio miała nietypowy, ale fascynujący scenariusz. Koncern BMW w środku zimy zaprosił dziennikarzy w serce austriackich Alp. Pomysł wydawał się ryzykowny, ale po dwóch dniach znakomitej zabawy za kierownicą tego samochodu moje wątpliwości okazały się zupełnie bezzasadne.

Skoda Superb 3.6 4x4

To była prawdziwa alpejska przygoda. Niebanalna, niepowtarzalna, wyjątkowa. Na miejsce prezentacji nowej Skody Superb organizatorzy wybrali serce austriackich Alp – okolice Salzburga. Po autostradach, drogach i bezdrożach podróżowaliśmy nie byle czym – Skodą Superb w najmocniejszej wersji, z silnikiem o pojemności 3,6 l z napędem 4x4. Oj, działo się...

Porsche 911 Carrera 4S PDK

Różnice względem poprzedniego modelu nie są natychmiast zauważalne, ale pod rozpoznawalną karoserią sportowca z Zuffenhausen kryje się całkowicie przejrzana mechanika. Przede wszystkim jeśli chodzi o dział silnik/napęd, w którym debiutuje bezpośredni wtrysk oraz przełożenie z podwójnym sprzęgłem. Moc wersji 4S wzrosła z 355 do 385 KM, a chroniczna powolność pięciobiegowego przełożenia Tiptronic S pozostała już tylko wspomnieniem.

Renault Twingo RS

Dzięki zawieszeniu, hamulcom i 17-calowym obręczom, prowadzenie tego francuskiego kompaktu na krętych odcinkach staje się bardzo satysfakcjonujące, szczególnie w sytuacjach, w których konieczne są częste zmiany biegów dla zapewnienia lepszych osiągów silnika, który najlepiej wyraża się powyżej 4.500 obrotów. Konkurencyjna cena.

Infiniti EX37 GT

Infiniti EX37 ze światem SUV-ów łączą praktycznie tylko dwie rzeczy: wysoka pozycja za kierownicą i napęd na cztery koła. Osiągi i sposób, w jaki EX się prowadzi, mogą śmiało pozycjonować go wśród klasy samochodów sportowych. Spektakularna sylwetka, której kształty balansują między station wagonem a SUV-em, okupiona jest ograniczoną przestrzenią dla tylnych pasażerów i bagażu.

Abarth 500 - Lotus Exige - Mitsubishi Lancer Evo

Na torze i na drodze – porównujemy trzy różne interpretacje samochodu sportowego; zwarty Abarth 500 mierzy się z wszechstronnością Lancera Evolution oraz z ascetyzmem Exige S, by na końcu dojść do wniosku, że...

KTM X-BOW

Kanciaste linie i szorstki charakter. Dbałość o szczegóły i masa nie przekraczająca 850 kg. Do rozpędzenia tej maszyny potrzeba zimnej krwi i umiejętności. Wyniki na przyspieszeniu godne samochodów wyścigowych, ale brak Abs-u wydłuża drogę hamowania. Elektronika? Nie wie co to jest...

xDrive Experience

W ubiegłym miesiącu testowaliśmy nowe BMW 320d xDrive z napędem na wszystkie koła. W tym miesiącu pojechaliśmy do słynnego Madonna Di Campiglio we Włoszech. W pejzażu zapierających dech Dolomitów sprawdziliśmy, jak BMW X6 dawało sobie radę w ekstremalnych warunkach.

Test porównawczy 600 SuperSport

Po legendarnej 636 kawasaki wraca na szczyt. Wygrywa dzięki ogólnej równowadze i fantastycznemu przedniemu zawieszeniu. tuż za nim yamaha – prawdziwa race-replika, której możliwości nie wszyscy potrafią wykorzystać. triumph jest najmocniejszy, ale zawieszenie trzeba by ulepszyć. Honda i suzuki przegrywają na torze, ale nadrabiają to na normalnej drodze.

Pininfarina hyperion

Unikatowy egzemplarz, zrealizowany na bazie najbardziej arystokratycznego samochodu, aby nadać nową formę konceptowi roadsterów. Zaprezentowany w Pebble Beach i zadedykowany ku pamięci Andrei Pininfariny.

Tajlandia

Żeglowanie w atmosferze luksusu na cudownym czteromasztowcu po wspaniałych morzach wokół Wysp Andaman

Oman

Rajd przygodowy po pustyni w Omarze dla przetestowania nowego Range Rovera Autobiography: po piaszczystych wydmach i wzdłuż skalistych gór na południe od Maskatu. A do tego luksus, komfort i dynamika.

Franck Muller

Grupa Franck Muller, założona w 1991 roku przez Vartana Sirmaksa oraz Francka Mullera, w ciągu niespełna 15 lat stała się jednym z najbardziej znaczących przedsiębiorstw w świecie precyzyjnego zegarmistrzostwa.

Wino

Smak wina jest efektem kompozycji wielu elementów i przebiegu różnych zdarzeń. Mawia się, że nie ma dwóch identycznych win, a przecież liczbę winnic i gatunków wina można liczyć w setkach tysięcy czy nawet w milionach. Czy w procesie powstawania jest jakaś magiczna siła, która powoduje za każdym razem pojawianie się coraz to innych niuansów smakowych? Czy jest to akt zamierzonego tworzenia, a może czysty przypadek?

Formuła 1 2009

Apetyty wszyscy mamy przeogromne. Ostatni sezon, bodaj najbardziej emocjonujący od co najmniej kilku lat, rozbudził je do granic możliwości. Rozstrzygnięcia mistrzostw, zawieszonego aż do ostatniego zakrętu, nikt nie mógł przewidzieć. I choć może się wydawać, że nic bardziej podniecającego nas już czekać nie może, to na miesiąc przed startem Grand Prix Australii emocje znowu wrą.

Muzeum Porsche

Na peryferiach Stuttgartu, w południowych Niemczech, leży mała wioska, gdzie od ponad 50 lat tworzy się znakomita część motoryzacyjnej historii – Zuffenhausen. To tutaj w latach 50., za sprawą Ferdynanda Porsche, powstała legenda. Legenda, która trwa i nadal ewoluuje z każdym nowym modelem tej marki.

Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt